1.20150616-SusanneGadd-webb20150616-Fîretagarna_ELJ8616
PROJEKT

Kreativ projektledare

Projektformen passar mig utmärkt. Att dra igång och få med gänget på resan, att lösa problem med kreativitet under projektet, att leva mitt i projektets dynamik, att jobba mot kostnads- och tidslimits- allt detta fyller mig med energi. 

Just nu projektleder jag GöteborgsKlassikern som jag marknadsför mot företag, organisationer, lednings- och arbetsgrupper och samarbetspartners (Sahlgrenska, GP, Astra Zenica, Göteborg&Co, Västra Götalandsregionen m fl). GöteborgsKlassikern är ett motionsevent som vänder sig till alla som vill må bättre och ha tre delmål med simning, cykling och löpning under ett år.

Tidigare utvecklingsprojekt inom både inom näringslivet och i det offentliga, men också vid partnerskap mellan dessa två aktörer.

• Förändringsprojekt av organisation och kompetenshöjning hos medarbetarna i ett finansiellt företag

• Skapa alternativ finansieringsmodell för små företag. Ett projekt mellan högskola,förening och offentlig aktörAffärs- och destinationsutvecklingsprojekt för en kommun.

• Skapa en gemensam affärsarena för branscherna upplevelseindustrin, wellness och närproducerade livsmedel i ett 5-läns projekt. Ansvarig för ett län.

• Skapa en affärsarena för branschen Cleantech inom export och försäljning. Partnerskap mellan näringsliv och kommun.

• Skapa ett resurscentrum för kvinnors företagande. Tillväxtverket, kommun, näringsliv.

• Skapa Camp Business för kvinnors företagande inom affärsutveckling,sälj,marknadsföring och idégenerering i en region. Region, näringsliv.

• Att skriva sin egen historia och framtid med olika konstformer för barn. Allmänna arvsfonden, kommun, kreativa näringen.

• Skapande av en Kulturmötesplats för kreativa näringen, högskola, övriga näringslivet.

• Medborgarservice utifrån ett kundperspektiv. Kommun.

 

Här nedan beskriver jag de projektområden som jag har kompetens inom.

Ledarskap och grupputveckling vid omorganisation: skapa energi för enskild och för grupp, självkännedom, glädje och personligt växande och lönsamhetsutveckling.

Idé- och destinationsutveckling: skapa engagemang, våga tänka nytt, lönsamhet. GaddOhoj är ett exempel som skapar destinations- och företagsutveckling

Affärsutvecklingsinspiratör: hitta nya affärs-områden,”tankepyttipanna”, förbättra försäljning och skapa relationer med kunderna, öka lönsamhet

Cykelguide: skapa upplevelser, bli sedd och bekräftad, valuta för pengarna